Jellemző pedagógiai tevékenység
Az érzelmi élet, a társas kapcsolatok, a szociális érzékenység további fejlesztése. Az általános iskolai képzés során megszerzett ismeretek szinten tartása, további bővítése mellett a praktikus tevékenységek végzésére, életviteli és gyakorlati ismeretek elsajátíttatására törekszünk. A munkavégzés képességének alakítása, képességek szerinti fejlesztése, előkészület egy – egy termelőmunka-tevékenység elsajátítására.
A cél elsősorban az ismeretek megerősítése, szintetizálása, a tudáselemek rendszerbe illesztése, alkalmazása, a védő-irányító, de az önálló személyiséget is kibontakoztató fejlesztés.
Az életkezdéshez való felkészülést, a munkába állást lehetővé tevő egyszerű betanulást igénylő munkafolyamatok elsajátítását nyújtó szakképzési évfolyamok száma kettő. A cél olyan ismeretek és készségek elsajátítása, amelyek elősegítik, hogy a tanulók az iskoláskort követően önmagukat minél jobban el tudják látni, környezetükben képesek legyenek tájékozódni és tevékenykedni, képességeikhez mérten munkavállalóvá válni.
Képzéseink:
A szakasz végére:
Ø legyen képes elfogadható kommunikációra közvetlen környezetével, fogadja el társai és nevelői véleményét, kérését,
Ø próbáljon túlzásoktól mentes viselkedést tanúsítani (érzelmi reakció, táplálkozás, káros szenvedélyek),
Ø legyen képes néhány olyan tevékenységet végezni, amivel hasznosan töltheti szabadidejét,
Ø legyen képes az önkiszolgálási tevékenységeket önállóan végezni,
Ø alakuljon ki a testi higiéné igénye, legyen képes önálló tisztálkodásra,
Ø ismerje meg az általuk választható munkalehetőségeket,
Ø törekedjenek a munkahelyi viselkedés szabályainak betartására.
Tantárgyi követelmények teljesítése
A fejlesztés középpontjában olyan képességek kialakítása áll, amelyek elősegítik, hogy:
Mindezekben céltudatra és az egyéni sajátosságaihoz alkalmazott önállóságra tegyenek szert, képes legyen az önálló döntéshozatalra.